آقا جان کلهر مردی که به ورزش بروجرد خدمات بسیاری کرده است


“آقا جان کلهر” مردی که به ورزش بروجرد

خدمات بسیاری کرده است
فرهاد داودوندی- بروجرد:

آقای ” آقاجان کلهر” متولد سال ۱۳۳۴ است. وی که بازنشسته اداره آموزش و پرورش می باشد سالها مسوولیت اماکن ورزشی این اداره را نیز بعهده داشته است.

آقای جان کلهر در سال ۱۳۴۵ تیم فوتبال  منطقه گوشه بروجرد متشکل از جوانان مستعد آن منطقه را تشکیل داده است.

در آن سالها تیمهای فوتبال شاهین و غیرت و… در بروجرد بیشترین فعالیت فوتبالی را داشتند.

آقای کلهر سپس با همکاری دیگر دوستان شان تیم فوتبال سازمان آب را تشکیل می دهند که سپس نام این تیم در سالهای بعد به گلرود تغییر می کند.

در زمان فعالیت در آموزش و پرورش تیم فوتبال شهید میرزایی توسط آقای کلهر پایه گذاری می شود و از نکات جالب اینکه برای عضویت در این تیم اخلاق مدار شرایط گزینشی مد نظر قرار داده بودند و هر فوتبالیستی که می خواست عضو این تیم بشود باید از لحاظ اخلاقی مورد تائید صد در صد کادر تیم قرار می گرفت.

آقا جان کلهر نقش بسیار تاثیر گذار و بسزایی در ایجاد زمین شهید شیرودی( زمین تاج ) در سال ۱۳۵۳ داشته است و حفظ این زمین بعنوان یکی از اماکن ورزشی بروجرد، را نیز می توان در کارنامه ورزشی ایشان ثبت کرد.

با اینکه پدرشان مخالف فوتبال بازی کردن فرزندش بوده اما” آقا جان کلهر” چه در زمان بازی فوتبال در نقش فوروارد ( مهاجم) و چه بعد ها که در ورزش های دیگری به مانند وزنه برداری و والیبال نیز فعالیت داشته، همیشه با ورزش بروجرد زندگی کرده است و اینک می توان به جرات گفت آقا جان کلهر بیش از ۵۲ سال است در ورزش بروجرد فعالیت مثمر ثمر داشته و دارد.

برای این شخصیت محجوب ورزشی و رزمنده دوران دفاع مقدس صمیمانه آرزوی موفقیت روز افزون داریم














دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!